7. listopadu 2010 v 21:12 | Piperka |  recenze knih
house of night marked
škola noci 1 označená
Název: Škola noci 1 - Označená
Originální název: House of Night - Marked
Autorky: P.C. Cast & Kristin Cast

Jak jsem se vlastně nechala pohltit touhle knižní serií?
Na tuhle knihu jsem ve skutečnosti narazila neuvěřitelnou náhodou. Jeli jsme tehdy s rodičema do Vídně, a protože jsme měli hodně času, než jel vlak, šli jsme s tátou do knihkupectví na hlavním nádraží. Bezmyšlenkovitě jsem zabloudila do sekce cizojazyčních knih a hmátla po první, která mi přišla pod ruku a líbila se mi obálka (výřez nahoře). Otevřela jsem jí na první stránce a začala jsem jí číst. Byla jsem tak nadšená, že jsem rozuměla celé první stránce v angličtině, že jsem jí prostě chtěla. Ale nekoupili jsme jí... Chtěla jsem jí sehnat jinde, ale nedařilo se mi to... protože jsem si nezapamatovala, kdo to napsal... jen jsem si matně vybavovala, že to byli dva lidi... a ten první měl iniciály... ale nepamatovala jsem si jaká to byla písmena:D Nuž... šla jsem takhle jednou se svou nejlepší kamarádkou do knihkupectví a spatřila českou obálku (tam vlevo) a byla mi ta jména povedomá... no... otevřela jsem to a přečetla si první větu na první stránce... a najednou jsem věděla, že tuhle knihu prostě musím mít! Aniž bych si zjišťovala informace, cokoliv... prostě jsem si jí vzala... a během čtení jsem jí začla milovat... a dneska jsem dočetla 5. knihu této série... :D A moje nejlepší kamarádka si 1. díl půjčila a je na tom podobně...:D

Recenze: Myslím, že už jsem to celkem vyjádřila úvodem, ale tohle je přeci jen rubrika recenzí na knihy... Momentálně jí čtu podruhé, ovšem tentokrát v originále a je to sranda... je to moje první anglická kniha, kterou čtu, takže celkem záhul :D ale zase angličtinu už celkem ovládá, takže... Každopádně.. Když jsem četla první knihu, opravdu mě to neskutečně vtáhlo do děje. P.C. společně se svou dcerou Kristin skutečně umí psát. Naprosto mě to ovládlo a přečetla jsem to během pár dní. Možná bych měla říct, o čem je první kniha:

Vypráví o mladé dívce jménem Zoey Montgomeryová, která to nemá vůbec lehké. Zrovna se rozešla se svým klukem a doma se stále hádá se svou matkou, ale především s nevlastním otcem. A aby toho nebylo málo, ve škole se před její skříňkou objevil "Stopař" a označil jí a to už se nedalo vzít zpět. Najednou musí Zoey opustit svou školu, přátele a rodinu a přestěhovat se do Školy noci, jelikož se pomalu, ale jistě začíná měnit v upíra. Ano, upíři jsou v dnešním světě veli populární téma a stejně, jako třeba ve Stmívání od Stephenie Meyer, v sérii Škola noci nejde o obyčejné upíry. Navíc se ukáže, že k tomu všemu ještě není obyčejné mládě. Její měsíční srpek - který je označením toho, čím je - se plně vybarvil, jako ještě nikdy u žádného mláděte. Jak už to tak bývá, ani tohle není konec jejího trápení. Jednou v životě chtěla někam zapadnout, ale opak je pravdou. Střetne se s předsedkyní školní organizace, Afroditou, která neskutečně žárlí... a navíc Dcery noci nedělají všechno přesně tak, jak by měly...

Možná si po přečtení děje myslíte, že jde o další upírskou kravinu, ale podle mě tomu tak není. Je to jiné, je to hodně jiné než jiné upírské příběhy, které jsem četla. Vím, že existuje série Vampýrská akademie, ale moc o tom nevím, tak nemám srovnání jak moc se to podobá... ale řekla bych, že zas tolik asi ne, vzhledem k tomu, že se nekonaly žádné soudní spory a podobné. Já můžu první knihu rozhodně doporučit. Zvlášť když už jsem přečetla i ty čtyři další. Je to silný a promyšlený příběh a mě to hrozně baví a nutí mě to číst pořád dál a dál :) Ale samozřejmě to není kniha pro každého. Již dnes jmenovaná Elaine se třeba přes první knihu neprokousala. Asi je to proto, že jde o první knihu... a první kniha je vždy taková rozjezdová. Člověk se seznamuje s hlavní hrdinkou a obecně s postavami a utváří si ten nejdůležitější názor. A pro každého to prostě není. Ale já jsem upírofil, takže pro mě, je to jako dělané ;)

Hodnocení: 9/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.