The Cake Eaters; recenze

27. listopadu 2010 v 22:53 | Piperka |  The Cake Eaters
Ahoj, jak se máte? Zjistila jsem, že mě poslední dobou baví spíš psát články o mně nebo recenze spíš než nějaké fotky a tak podobně, jako na twilight001... ale pššt, nikomu to neříkejte:D Pro dnešní den jsem si nevybrala knihu, ale film...

Jméno: The Cake Eaters (český název neexistuje)
Scénář: Jayce Bartok
Režie: Mary Stuart Masterson
Žánr: oficiálně Drama | Romantický
Trailer:

Nejprve krátce řečeno, o čem je tento film...:
V tomto filmu se prolínají tři dějové linie, které se všechny točí kolem tří mužů rodiny Kimbroughových a které se vzájemně proplétají. Nejdůležitější linie se ale točí kolem nejmladšího z nich, jménem Dwight, kterému ovšem všichni říkají Beagle a kolem dívky jménem Georgia Kaminski. Georgia je mladá, je jí patnáct let a člověk by si mohl říct, že je to náběh na normální klasickej romantickej doják, ale není. Je totiž nemocná. Má chorobu jménem Frederickova ataxie, což je nervové onemocnění, které postihuje svaly, následně tuším mozek a nakonec srdce... a je smrtelná, nedá se vyléčit. Postupem času se začnou sbližovat... no jde o to, že Georgia ví, že jí moc času nezbývá a tak chce stihnout alespoň jednu věc... když už se nestihne zamilovat, chce alespoň přijít o panenství, dokud toho bude schopná... No... to by mohlo jako krátký popis stačit, nechci spoilerovat.. přejdu k recenzi... pozor, může obsahovat spoilery...:

Recenze filmu The Cake Eaters:
"Are you gonna get better?"
"No, this is pretty much as good as it's gonna get until my heart gives out."

Hlavní roli, Georgii Kaminski, v tomto filmu stvárnila herečka Kristen Stewart. A právě kvůli tomuhle mě vždycky naštve, když si jí lidi spojují pouze s Twilight ságou. Jelikož v tomhle filmu byla naprosto brilantní... ne, víc než to. Byla úžasná, skvělá... do dnes mě štve, že kvůli nějaké podmínce týkající se filmu, neprošla ta nominace na Oscara, protože za tuhle roli by si ho rozhodně zasloužila. Tenhle film jsem si stáhla čistě ze zvědavosti, chtěla jsem Kristen prostě vidět v něčem dalším... a řeknu to narovinu... bulela jsem jako želva. Je to malý film... ale má rozhodně silný příběh. Ve chvíli, kdy přišla scéna, ve které Georgia řekla tu větu nahoře... píchlo mě u srdce. Tahle nemoc není sranda a v tom příběhu, v tomhle filmu je to zachycené dokonale...
    Samozřejmě už když si přeštete krátký popis děje, je jasné, že tenhle film není dvakrát optimistický. Rozebírají se tam vztahy mezi lidmi a navíc je tam hlavní ten boj Georgii s nemocí.
Dvě sestry, které tento film viděly a skutečně touto chorobou trpí, a se kterýma spolupracovala režisérka filmu, prohlásily, že Kristen to zahrála tak, jako by skutečně Frederickovu ataxii měla. Což je téměř neuvěřitelné.
    Je hodně filmů, na které se koukám ráda a opakovaně. Tenhle jsem viděla zatím jenom jednou... asi před necelým rokem... už je to nějaký čas... ale chytil mě za srdce tolik, že jsem na něj myslela ještě nejmíň půl roku po té... a něco ve mně zachoval až do teď. Když si na to vzpomenu... nutí mě to o všem pořád přemýšlet... a myslím, že tohle by měl být cíl všech filmů... něco zanechat. Jasně, ne každý se kouká jen na filmy o životních Dramatech a podobně... ani já ne... ale občas je to zkrátka důležité. A tohohle filmu si vážně hodně vážím a brzy se na něj chci podívat znovu. Od začátku je jasné, že tenhle film bude depresivní... a taky ano, je, ale to je prostě život... život zkrátka není fér... jde o to, jak se tím prokoušeme. A já tento film můžu jedině doporučit. Nic jiného ode mě ani nikdy neuslyšíte.
    Je to hodně emotivní film... i když se nad tím nezamyslíte, tak vás to prostě za to srdce chytit musí, jinak byste museli být hodně velcí cynici, kdyby ne... na konci jsem byla vážně hodně na měkko... v tom filmu to není, ani nemělo být... ale přitom, ve skrytu duše, moc dobře víte - pokud se tedy dokážete do toho filmu vcítit -, že Georgia zemře a nebude to trvat dlouho... To je asi jedna z nejemotivnějších věcí. Ano, je to doják... ale hlavně je to vážně úžasně natočené a napsané drama... a Kristen byla neuvěřitelná.

Hodnocení: 10/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.